Izstādes "Laikmetīgais zīmējums" anotācija vieglajā valodā

Laikmetīgais zīmējums. Floransas un Daniela Gerlēnu dāvinājumi Pompidū centram. 

Pompidū centra Nacionālā modernās mākslas muzeja Grafikas nodaļā glabājas viena no lielākajām zīmējumu kolekcijām pasaulē.

Muzeja kolekcijā ir vairāk nekā 35 tūkstoši darbu.

Tajā ir 20. un 21. gadsimta zīmējumi no dažādām pasaules valstīm.

Floransa un Daniels Gerlēni ir mākslinieku atbalstītāji un mākslas kolekcionāri.

Viņi interesējas par laikmetīgo mākslu.

Floransa un Daniels Gerlēni domā, ka zīmējums ir pamats jebkuram mākslas darbam – gleznai, dizainam vai ēkai.

Zīmējums parāda mākslinieka ideju, domas un personību.

2006. gadā Gerlēniizveidoja ''Zīmējumu balvu''.

Katru gadu vairāki darbi tiek uzdāvināti Pompidū centra muzejam.

Gerlēni muzejam uzdāvināja vairāk nekā tūkstoti darbu.

Dāvinājums palīdz muzejam papildināt kolekciju ar jaunu mākslinieku darbiem.

Izstādē redzami aptuveni 100 laikmetīgās mākslas zīmējumu no Pompidū centra kolekcijas.

Tos Floransa un Daniels Gerlēni ir uzdāvinājuši Parīzes muzejam pēdējo divdesmit gadu laikā.

Izstādē piedalās mākslinieki no dažādām pasaules valstīm.

Lielākā daļa šo darbu Latvijā tiek izstādīti pirmo reizi.

Visiem izstādē redzamajiem māksliniekiem zīmējums ir nozīmīgs mākslas veids.

Daži mākslinieki rada tikai zīmējumus.

Mākslinieki izmanto dažādas tehnikas, tāpēc darbi ir ļoti atšķirīgi.
Tie stāsta par:

  • ainavām;
  • kartēm;
  • cilvēka ķermeni;
  • portretiem.

Darbi ir dažādos izmēros – gan lieli, gan mazi.

Daži darbi sastāv no vienas papīra lapas.

Citi darbi veidoti no vairākām lapām.

Mākslinieki izmanto dažādus materiālus:

  • zīmuli;
  • tinti;
  • ogli;
  • akvareli;
  • guašu.

Darbi rosina domāt un uzdot jautājumus.

Floransa un Daniels Gerlēni uzskata, ka reizēm  sarežģīti mākslas darbi liek mums just un domāt vairāk.

Tie padara mākslas pieredzi bagātāku.