Flashback
Audio ceļveža saturs zīmju valodā
2012. gadā radītajā darbu sērijā “Flashback” jeb “Atskats” Līga Purmale atgriežas pie fotoreālisma principiem. Caur savas ģimenes prizmu autore aplūko Latvijas vēstures notikumus no 20. gadsimta sākuma līdz 1975. gadam, kad viņa uzsāka profesionālo karjeru. Iedvesmu darbiem Purmale smēlusies personīgajās atmiņās, ģimenes fotoalbumos, mājas bibliotēkas grāmatās (kurās bērnībā Līga zīmējusi uz lapu malām) un atlasītās, savam laikam raksturīgās preses fotogrāfijās. Šī piesātinātā gleznu sērija savieno pagātni un tagadni. Caur savu personīgo pieredzi māksliniece gan tematiski, gan arī formāli glezno dažādos periodos viņai raksturīgā stilistikā. Gleznās ir būtiski pievērst uzmanību gan tiem tekstiem, kas kalpo kā uzraksti, gan tiem, kas drīzāk ir detaļas, jo tie var norādīt uz mākslinieces izvēlēto atmiņu laiku un vietu.
Gleznā “Flashback 3” māksliniece kompozicionāli ir apvienojusi dažādus elementus – cilvēka portretu, grafiskus uzrakstus, ģeometriskas formas un dokumentālas fotogrāfijas elementus, kas vizuāli veido kolāžas sajūtu.
Glezna ir sadalīta vairākās diagonālās zonās, kas krusto un pārklāj viena otru, radot fragmentētu, bet vienotu struktūru. Augšējā labējā stūrī dominē tumši zaļas krāsas laukums ar spilgti oranžu uzraksta fragmentu "proj", kam līdzās redzami cipari "6’ 68". Uzraksts ir pagriezts diagonāli uz leju. Tā ir atsauce uz poļu žurnālu Projekt, kas padomju laikos Latvijā bija viens no svarīgākajiem žurnāliem, kur uzzināt par jaunākajām tendencēm mākslā. Cipars “6” norāda uz žurnāla numuru, savukārt “68” ir atsauce uz 1968. gadu. Zem šī attēla ir gleznota fotogrāfija, kas ir apgriezta kājām gaisā. Sinepju krāsas attēlā ir redzama fotogrāfija ar astoņiem jauniešiem, kas izskatās kā klases fotogrāfija. 1968. gadā māksliniece Līga Purmale pabeidza Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolu.
Gleznas centrā ir redzams jaunas sievietes portrets. Sievietes seja ir pagriezta trīs ceturtdaļu leņķī no skatītāja, bet skatiens vēršas pretī. Sievietes seja ir centrēta, taču daļēji izplūdusi, un tikai viņas acu un matu kontūras ir skaidri saskatāmas. Matiem ir īss karē griezums. Portrets saplūst ar laša krāsas fonu.
Apakšējā labajā stūrī ir fotogrāfijai līdzīgs attēls zaļgani dzeltenos toņos, kurā redzami padomju laika policijas transportlīdzekļi ar uzrakstu "МИЛИЦИЯ". Transportlīdzekļu silueti ir skaidri atpazīstami. Gleznotās fotogrāfijas priekšplānā redzams izplūdis cilvēka siluets, kas piešķir attēlam dokumentālu, bet vienlaikus noslēpumainu raksturu.