Izstādes anotācija vieglajā valodā
Izstāde: Apsēstība. 50 gadi Itālijas keramikā
Izstādē var redzēt Itālijas keramikas attīstību 50 gadu garumā.
Dažādu paaudžu mākslinieku darbi rāda oriģinālas un interesantas idejas.
Izstādes stāsts sākas ar Lučo Fontanas, Fausto Meloti un Leončillo Leonardi drosmīgiem izmēģinājumiem keramikā.
Viņu darbi tapa uzreiz pēc Otrā pasaules kara.
20. gadsimta otrajā pusē mākslinieki radīja darbus ar jaunām tēlnieciskām formām.
Jaunākās paaudzes mākslinieku keramikas darbi ir ļoti daudzveidīgi.
Kopā šie darbi parāda keramikas lielo nozīmi itāļu laikmetīgajā kultūrā.
Itālijas mākslinieki daudzus gadu desmitus ir attīstījuši keramiku kā mākslas un dizaina veidu.
Keramikā viņi apvieno tradīcijas un jaunus risinājumus.
Keramikas mākslinieki pēta dažādus materiālus un meklē jaunas idejas.
Viņi veido arī neparastus keramikas darbus.
Itālijas keramiķi joprojām strādā pēc senām amatnieku metodēm, taču viņu darbi ir izteiksmīgi un laikmetīgi.
Izstādi “Apsēstība” organizē Faencas pilsētas Starptautiskais Keramikas muzejs un Latvijas Laikmetīgās keramikas centrs.
Izstāde iepazīstina Latvijas skatītājus ar nozīmīgu pasaules keramikas mākslas mantojumu.
Izstāde nostiprina sadarbību starp Latviju un Itālijas pilsētu Faencu.