Izstādes teksti vieglajā valodā
Izstādē “Palazzo Madama. Itālijas māksla un amatniecība 6.–19. gadsimts’’
Izstādē ir vairāk nekā 100 mākslas priekšmeti.
Priekšmeti ir no Itālijas - Turīnas mākslas muzeja.
Šis muzejs atrodas Madamas pilī.
Priekšmetus no 6. līdz 19. gadsimtam amatnieki izgatavoja dažādās Itālijas vietās.
Tie ir izcili mākslas paraugi.
Izstādē var redzēt, piemēram:
- Murano stiklu;
- Krāsainus metāla traukus no Venēcijas (emaljas);
- bronzas skulptūras;
- mēbeles;
- izstrādājumus no dzelzs;
- krāsotu keramiku (majoliku);
- porcelāna traukus;
- audumus un mežģīnes;
- greznus koka un ziloņkaula grebumus;
- skaisti rotātas grāmatas;
- senas monētas.
Tomēr nozīmīgākā izstādes tēma ir 15. un 16. gadsimta itāļu renesanses māksla. Itāļu renesanses māksla iedvesmoja daudzu Eiropas valstu māksliniekus vairāku gadu garumā.
Izstādi atbalsta Borisa un Ināras Teterevu fonds.
Izstāde ir daļa no Teterevu fonda 15 gadu svinībām.
Izstādes idejas autors ir Itālijas vēstniecība Latvijā.
Projektu vada mākslas vēsturnieki un muzeju direktori Prof. Džovanni Karlo Federiko Villa (Madamas pils) un Daiga Upeniece (Mākslas muzejs Rīgas Birža).
Izstādes iekārtojumu veidojis Reinis Suhanovs.
Izstādes kataloga galvenā redaktore ir mākslas vēsturniece Silvija Grosa.