Tchitcheri figūras. Moba etniskā grupa, Togo
Moba etniskās grupas pārstāji dzīvo Ganas ziemeļaustrumos un Togo ziemeļrietumos. Tā ir patrilineāra sabiedrība, kurā indivīdi tiek grupēti, pamatojoties uz kopīgu vīriešu izcelsmes senci. Moba etniskās grupas pārstāvji lielu uzmanību pievērš savu ģimeņu aizsācējiem. Lai būtu tiem tuvāki, viņi veido tchitcheri figūras, kas reprezentē senčus un tiek izmantotas kā ziedojumi svētnīcās. Moba etniskās grupas figūras ir centrālie rituālie objekti, kas tiek izmantoti individuālām, mājsaimniecības un kopienas vajadzībām.
Tchitcheri figūras izgatavoto kā abstraktus cilvēka atveidus. Tām parasti ir īsas kājas salīdzinājumā ar pārējo ķermeni, bez izteiktiem sejas vaibstiem un detalizētām rokām un kājām, un tām nav skaidri noteikta dzimuma. Katrai figūras formai ir atšķirīgs mērķis, un tās pārstāv dažādus senčus. Pastāv trīs dažādi figūru veidi: mazas, vidējas un lielas. Mazās figūras (7–10 cm) sauc par Jundu tchitcheri, un tās tiek izmantotas personīgajās svētnīcās. Figūras radītas aizsardzībai no Dieva un neatveido konkrētu personu vai senci. Cilvēki izmanto šīs tchitcheri, lai izveidotu tiešu saikni ar Dievu. Vidēja lieluma figūras (25–90 cm) dēvē par bavoong tchitcheri, un tās tiek pielietotas mājsaimniecību svētnīcās, lai nodrošinātu labu veselību, mājdzīvnieku labklājību un veiksmīgu ražu. Šie kokgriezumi attēlo senčus, īpaši nesen aizgājušos ģimenes locekļus. Trešais figūru veids ir vislielākais, un to sauc tchitcheri sakab. Tās tiek ieraktas zemē līdz viduklim. Šīs figūras attēlo vissenākos senčus. Mūsdienās tādas figūras ir reti un tikai dažviet sastopamas.